maandag 4 mei 2009

Verhelst en Vuijsje winnen Gouden Uil

Zat ik er weer eens helemaal naast. Zegt dat wat over mij of over de jury? Achteraf logisch dat Peter Verhelst (tekst) en Carll Cneut (illustraties) er met de prijs vandoor gaan. Het geheim van de keel van de nachtegaal won zo'n beetje alles al waaronder de Woutertje Pieterse prijs. Het boek is een bewerking van het sprookje van Andersen over de Chineze keizer die er maar niet in slaagt het gezang van de nachtegaal te vangen. Het zit niet helemaal in mijn interessegebied en ik ben erg geraakt door het boek van Els Beerten, dus ik hoop dat haar boek nog op de een of andere manier bekroond wordt.



Geen Christiaan Weijts en geen Pia de Jong maar dus toch Robert Vuijsje die ook op dit blog lovend besproken werd. Alleen maar nette mensen had een lauwe start in de boekhandel maar dreigt een bestseller te worden. Vuijsje gaat op voor de dubbel want ook genomineerd voor de Libris. Grappig dat achter Vuijsje een enorme negerin zat die hij innig zoende na de bekendmaking. Vast en zeker gezegend met dikke billen.

Geen opmerkingen: